Esther Engels versterkt N-VA Westerlo

Op 23 augustus 2012

Huidig CD&V-gemeenteraadslid Esther Engels uit Zoerle-Parwijs (Westerlo) zal bij de komende gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2012 de rangen van N-VA in Westerlo komen versterken.

Esther, die in 2006 de tweede plaats bekleedde op de CD&V-lijst, gelooft ten volle in het project waarmee N-VA na oktober 2012 wil gaan wegen op het Westelse beleid.  Esther is vooral gecharmeerd door de open debatcultuur binnen de N-VA en de transparantie waarmee  beslissingen worden genomen.  Daardoor kan elke kandidaat mee wegen op het programma en kan elk gemeenteraadslid mee wegen op het beleid.  Daar waar binnen de huidige meerderheid slechts enkele personen het beleid uittekenen en de anderen slaafs moeten volgen.

Esther Engels: “Ik heb me altijd al willen inzetten om van onze mooie gemeente Westerlo een plaats te maken waar het goed wonen, leven en werken is.  Westerlo staat voor een grote uitdaging, rekening houdend met de economische crisis en de kost van de vergrijzing, om haar kerntaken behoorlijk te blijven invullen.  Dit kan alleen als het gemeentebestuur in alle openheid haar beslissingen communiceert en op die manier een breed draagvlak creëert.  Die openheid start al binnen de eigen partij en binnen de eigen afdeling.  In 2006 was er de keuze voor N-VA nog niet, nu is er die wel.  Ik geloof ten volle in dit N-VA-project en haar sterke kandidatenlijst en ga de komende zes jaar mijn steentje meer dan bijdragen om dit project te doen slagen.”

Guy Van Dijck en Herman Wijnants: “Uiteraard zijn wij verheugd met de komst van Esther Engels;  Zij brengt niet alleen tonnen ervaring mee, maar versterkt vooral ons gevoel – wat leeft bij een groot deel van de Westelse bevolking – dat het huidig gemeentebestuur een enorm gebrek kent aan transparantie.  Heel wat beslissingen worden genomen zonder dat er op een ordentelijke manier debat over gevoerd werd.  Dit leidt niet alleen tot een verstarring van de ingenomen standpunten, maar kan ook leiden tot een soort cliëntilisme.”