N-VA Westerlo bestaat vijf jaar.

Op 7 september 2015

5 jaar N-VA Westerlo

Op 17 september 2010 werd in Westerlo de Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) opgericht.

Nationaal is de Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) een jonge partij met een lange voorgeschiedenis die wortelt in het democratisch Vlaams-nationalisme. De N-VA ontstaat in 2001 uit de Volksunie (VU) die in 1954 was opgericht. Lees de volledige geschiedenis op http://www.n-va.be

Net als Groep Eenheid wilde ook N-VA Westerlo de inwoners van Westerlo een stem geven in hun gemeente. Daarom was het logisch dat Groep Eenheid, op 9 oktober 2011, integraal toetrad tot de partij. Deze overstap was duidelijk een schot in de roos : de 40 jaar lange politieke ervaring van Groep Eenheid gemengd met het jeugdig enthousiasme van onze jonge partij bleek een ideale cocktail te geven. Ons ledenaantal steeg exponentieel. De jaarlijkse talrijke bijgewoonde nieuwjaarsrecepties en barbecues waren daarvan telkens het mooiste bewijs.

Ook de organisatie van een gespreksavond met de toenmalige Vlaamse minister van Financiën en Begroting Philippe Muyters, over de samenwerking tussen bedrijven, gemeenten en gewesten, was  een groot succes in Westerlo.

De gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2012 werden na 24 jaar lang hetzelfde bestuur een keerpunt in de Westelse politiek. Met Herman Wynants als lijsttrekker stevenden we af op een echt verkiezingssucces. Het harde werken van al onze N-VA-medewerkers en sympathisanten werd beloond. Onze partij haalde die dag tien zetels binnen met als logisch gevolg de benoeming van Herman Wynants als eerste schepen en Iris De Wever als zesde schepen en 8 mandatarissen. Constructief, maar kritisch, proberen wij ons verkiezingsprogramma te verwezenlijken, met als enige leidraad het welzijn van de inwoners te behartigen.

Op 25 mei 2014 werd Hermans Wynants met 11 686 voorkeurstemmen verkozen in het Vlaams parlement. Ook hier verdedigt hij de belangen van de Kempen en Westerlo in het bijzonder met hart en ziel.

Mogen we na dit alles op onze lauweren gaan rusten? Zeker niet. Politiek bedrijven is een constant ‘work in progress’ en stil staan is achteruit gaan. Met trots mogen we terug kijken op de verwezenlijkingen van de voorbije 5 jaar. Tijdens onze jaarlijkse BBQ, op zaterdag 19 september, zullen wij dit samen kunnen vieren.  Meer info zie volgende pagina.

Wij hopen op een massale opkomst!

Met dit artikel willen we ook graag hulde brengen aan onze gewezen voorzitter Marc Bernaerts die in maart 2014 plots overleed. Marc was zeer gedreven en heeft veel bijgedragen aan de verwezenlijkingen van het N-VA-afdelingsbestuur in Westerlo.