N-VA Westerlo verwelkomt Groep Eenheid

Op 9 november 2011

N-VA Westerlo kondigde vandaag op een persconferentie aan dat Groep Eenheid integraal toetreedt tot de N-VA. Hun gemeenteraadsleden en OCMW-raadsleden versterken vanaf vandaag de rangen van de N-VA in Westerlo.

Groep Eenheid gaat op in N-VA
De Westelse fractie ‘Groep Eenheid’ gaat op in de N-VA. Dat kondigde een tevreden afdelingsvoorzitter Guy Van Dijck aan: “Groep Eenheid heeft meer dan 40 jaar lang de Westelse inwoners vertegenwoordigd en op een constructieve, open en onafhankelijke manier een bijdrage geleverd aan de Westelse politiek. De spirit waarmee ze al die jaren haar kiezers en bij uitbreiding alle Westelse inwoners vertegenwoordigd heeft,  is een voorbeeld.  Ik ben dan ook zeer verheugd dat zij vandaag toetreden tot de N-VA. Het beste bewijs dat ons N-VA-verhaal aanslaat, ook in Westerlo.”

Geloofwaardig alternatief
De gesprekken waren al even aan de gang en verliepen in een zeer open en constructieve sfeer. Groep Eenheid deelt al langer de visie van de N-VA. ”We kunnen ons vinden in de rechtlijnige en consequente manier waarop de N-VA aan politiek doet. Als lokale lijst hadden wij de voorbije jaren slechts één doel: de inwoners van Westerlo een stem geven in hun gemeente. Dit zullen wij blijven doen, vanaf vandaag als enthousiaste N-VA-leden. Met deze overstap staan we garant voor stevig weerwerk en een geloofwaardig alternatief in Westerlo.” , meent fractieleider in de gemeenteraad Louis Caers.

N-VA Westerlo in de lift
Deze overstap toont de groeiende trend aan van N-VA Westerlo. Op amper een jaar tijd is het ledenaantal meer dan verdrievoudigd. De ploeg voor en achter de schermen werd gevoelig uitgebreid. “De dynamiek van de N-VA-ploeg, samen met de ervaring van onze nieuwe aanwinsten maakt dat de
N-VA er volgend jaar zal staan met een nieuw transparant beleidsvoorstel. De gemeenteraads-verkiezingen van 2012 worden na 24 jaar lang hetzelfde bestuur een keerpunt in de Westelse politiek,“ aldus nog voorzitter Guy Van Dijck.