Jeugdontmoetingscentrum

Op 11 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Een nieuw jeugdcentrum, een sterk jeugdhuis.

Dat is waar N-VA Westerlo (samen met Jong N-VA) de komende 6 jaar werk van wil maken. Wij gaan voor een jeugdontmoetingscentrum waar de jeugd terecht kan, in nauwe samenwerking met JH Phoenix.
Eerst en vooral willen we verduidelijken dat het niet onze bedoeling is om het huidige jeugdhuis te sluiten, wel in tegendeel, we willen het versterken. Het nieuwe centrum moet een aanvulling zijn voor alle faciliteiten die nu nog niet beschikbaar zijn, in de Phoenix, of elders.

In de eerste plaats moet dit een locatie worden waar jongeren hun fuiven of evenementen kunnen organiseren, gezien het enige huidige alternatief, de Zoerla, voor de meeste jeugdverenigingen niet praktisch is. We gaan hierbij voor een locatie waarbij de overlast voor de omgeving zo laag mogelijk is, zodat iedereen kan genieten van zijn nachtrust.

Daarnaast kan deze locatie ook gebruikt worden voor een reeks andere activiteiten waar jongeren zich ten volle kunnen geven. We zijn tot de vaststelling gekomen dat er een gebrek is aan repetitieruimtes voor jonge muziekgroepjes, terwijl Westerlo al meerdere keren bewezen heeft dat er veel muzikaal talent aanwezig is. Ook willen we jongerendiensten zoals het JAC, CLB, de jeugddienst,… hier centraliseren.

Kortom, er zijn meer dan genoeg jongeren en andere inwoners die voordeel kunnen halen uit een nieuw jeugdontmoetingscentrum om de investering die er voor nodig is te verantwoorden.